Efeitos de presença, deslocalizações e relocalizações de imagens: o medium em busca do espaço?

Autores

  • Benjamin Philippe Léon Université Sorbonne Nouvelle - Paris 3, UFR Arts & Medias, Department of Cinema Studies (IRCAV), 75231 Paris Cedex 05

DOI:

https://doi.org/10.14591/aniki.v1n2.87

Resumo

Regresso à “XII Magis - Gorizia International Film Studies Spring School”, que permitiu elaborar durante uma semana um conjunto de reflexões sobre a imagem no período contemporâneo: imagens de corpos que reverberam pela sua ausente presença, corpos de imagens distribuídas entre o real e o virtual. E também a ausência controlada das imagens censuradas e uma migração das representações ao sabor das cartografias. Uma conferência plena de reflexões estimulantes e estimuladas pelo enfoque plural do “FilmForum”.

Biografia Autor

Benjamin Philippe Léon, Université Sorbonne Nouvelle - Paris 3, UFR Arts & Medias, Department of Cinema Studies (IRCAV), 75231 Paris Cedex 05

Benjamin Léon is a PhD candidate in Film and Visual Studies and a Teaching Instructor at the University of Sorbonne Nouvelle – Paris 3. His thesis talk about plasticity effects on frame in Andy Warhol’s work and American experimental cinema (1950-1970). It’s a reflection between different art mediums: painting, photography and cinema with frame (device) and performance (body) in the image space (perception) as the main topic. He contributes to various issues (Vertigo, Cinema & Cie) and his a member of the editorial staff « La Furia Umana ». He wrote some articles about experimental cinema such like Jonas Mekas, Andy Warhol, Paul Sharits and Stan Brakhage. More recently, he focuses his work on the relationship between cinema and contemporary art, with the medium theory as the main paradigm.

Publicado

2014-06-21

Edição

Secção

Recensões